10 Ekim 2016 Pazartesi

TİFLİS- BATUM GEZİM

TİFLİS-BATUM GEZİM

Bir süredir merak ettiğim Gürcüstan yolculuğum 18:00 da Ankara Aşti'den Lüx Karadeniz otobüsüyle başladı.(Bilet 85 tl) 21 saat  çok uzun diyerek gözümüzde büyüttüğümüz yolculuk çok hızlı ve zevkli geçti.Sarp sınır kapısına kadar 3 kez mola verdik ve zaten vakit uyumakla geçti.Sabah 8 gibi gümrüğe geldik eşyalarımızı otobüsten alıp elimizde gümrükten geçtik 15 TL yatırıp küçük bir form doldurduk.Diğer tarafta otobüs bizi bekliyordu.İşte Gürcü topraklarındayız.Farklı bir ülkede olmanın heyecanını içinizde hissediyorsunuz .Karşımıza ilk çıkan bir kilise idi.Bizim taraftada Cami var.20 km sonra Batuma vardık .Herşey Gürcü alfabesi, işte gezi ruhumu canlandıran farklı bir kültür ve bilinmezlik.
 Batum’dan Tiflise tek şeritli virajlı yolda otobüs salına salına muhteşem Karadeniz manzarasıyla devam etti.Şöförümüz Yusuf kaptanın zevkli ve dobra muhabbetiyle bir çırpıda bitti ve 15:00 da

Tiflise vardık.Yusuf kaptan Artvinli.
 Tiflisin otogarı küçük bir yer.Bir Gürcüyle Rustaveli meydanına gitmek için taksiye bindik ancak iyi bilmediğinden bizi Rusteveli yerine Tavisupleba meydanında bıraktı ve bize para verdirmedi .Bendeki pansiyonlar Rustevela meydanında idi.Kalacak yer ararken George’la tanıştık kendisi gürcü bize kalacak bir yer buldu.TelL995) 598 589 479.Bir apart 2 oda mutfak banyo wc (60 lari)

Odamıza yerleştikten sonra karnımız açıktı ve Gorgasali squarda Mirzaani rest.’da Klinkali tanesi 0.6-Haçapuri çorba etli 4.5- ızgaralar 8 lari ancak herşey domuz eti ve yağı ,domuz eti yemiyorsanız işiniz zor biz aç kaldık Krakerler dahi domuz yağından.Şaşlık- domuz eti ızgara 10.5 lari
  Tarhan otlu gazoz, nane likörü gibi berbat.Armutlu gazoz ise içilmesede olur.
Sabah kahvaltınızı Dadıani street’te Haçapuri yapılan modern ve temiz bir yer var.Haçapuriler enfes.
  Rustveli meydanı şehir merkezi ,filarmoni binasıda bu meydanda.
  Sirk Rusteveliden taksiyle 5 dk tepede ancak kapalı ve gitmeye değmez
  Narikale kalesina Gorgasali Squardan tepeye yürüyerek 20 dk. çıkılıyor.Tepeden şehir ayaklar altında ve Virgine mother heykeli var bir elinde dostlar için şarap, diğer elinde düşmanlar için kılıç var.Teleferik bakımda olduğu için çalışmıyordu.
  Sameba church Gorgasali squardan 20 dk yürüme mesafesinde dünyanın en büyük 3. ortodoks kilisesi.
  Hamamlar mh ,Gorgasali  meydanının yanında hala işliyor.
  Vake parkı Rusteveli meydanından 8 km biraz uzak
  Metekhi church Gorgasali’den  yürüyerek 5 dk.
  Tiflis  metrosu çok derinde Singapurdan sanırım daha derin mutlala kullanın  0.5 lari
  Otobüsler 0.5 lari binince parayı atın  bileti saklayın inerken duraklarda görevliler biletleri kontrol ediyor.
  Yer altı geçişlerde tezgahlar ve küçük dükkanlar var çekilmemiş kahve alın çok güzel .Sebze pazarları 20:00 da kapanıyor.
  Merkez tren istasyonu Vagzali squarda, metro gidiyor.
  Tiflis’ten Batuma yataklı trenle gidin 22:30 da kalkıp 06:30 da Batumda.23 lari, çoçuk 12 lari rahat ve temiz
BATUM:
  Sabah 06:30 da Batuma vardık.Denizi özlemişim.Belediye otobüsüyle 16 nolu (0.80 lari)Batum'da Tiflis meydanında indik.(Chavchavadze st ana cd.)  biraz aramadan sonra  Gorgiladze st.deki Hotel Medianın yanındaki isimsiz otelde kaldık (Art museim yanında )       2 kişi oda 60 lari oda 50 m2 civarıydı.Burada hostelden ziyade hep otel var ve fiyatlar biraz daha yüksek.Hemen Löp Löp’cünün tavsiyesiyle Shemsikhede rest. Zhardania st 8 gittik ve sabah 10 olmasındandır boştu.Haçapuri ve sulguni peyniri yedik Tiflisten sonra bu haçapuriyi pek beğenmedim ama sulguni peynir harikaydı herşey domuz eti olduğundan başka birşey denemedim.
   Sonra Tiflis meydanından kıyıdan Dolphinlanda kadar Ali Nino-Alfabe kulesi , birkaç heykel ve liman var.Yunus gösteri merkezi 12 lari 14:00-17:00 arası gösteri var.Pazartesi kapalı.Yunuslarla 15 dk yüzme 150 lari.Burda birde küçük bir göl var ,Nurigelin lake.
  Batum Kadedrali
  Botanik parkına Tiflis meydanından 31 nolu beyaz minübüsler 0.6 lari ye gidiyor.İçerde 3km yürüyüş parkuru var .Giriş 6 lari.Bambu ve bir sürü değişik bitki var.Parkur dönüşü 3 lariye küçük araçlar var.Batumu 1 günde gezmek mümkün biz 2 gün kaldık.Dönüşte batumdan sarp sınır kapısına 16 nolu belediye otobüsüyle döndük.
  Tiflis meydanının yanında caminin çevresi Türk mah.Kutaisi st.Burda bir sürü Türk lokantası var.Fiyatlar Türkiyedeki gibi buranın Kestane balıda meşhur 23 lari Türk mah’de  balcı var ancak kestane balı oldukça acı kahvaltıda yiyemezsiniz.Astıma iyi geliyormuş bu bal Ayderde 180 tl.Biz 2 kilo aldık sabahtah sabaha  1 kaşık
  Çok fazla jeep var özellikle Toyata paredo mazot 2 lari
 Gelelim Gürcistanla ilgili genel kanıma Gürcistan'da Türkiye'den ucuz yiyecek hiçbirşey yok teneke cola 1 lari ile tek ucuz şey.1.5 lt su 1 lari ,1 bağ maydonoz 5.5 lari meyva ,sebze herşey pahalı et 18 lari,çikulatalar 2 lariden başlıyor ve çok kötü .Yemek alışkanlığı hiç yok. Bu yüzden  lokantada yok, adım başı haçapuri.benzeri şeyler satan dükkanlar var ama soğuk olduğu için güzel değil.Otobüs duraklarındaki ışıklı panaolar çok iyi, ulaşım ucuz.Eğer bir Rus esintisi istiyorsanız burası tam size göre , tavsiye ederim.Tek başınıza gidilebilecek çok güvenli bir ülke çok fazla polis araçı dolaşıyor.Birde hesap ör.34.22 lari tuttuysa 34.20 versen kabul etmiyorlar 0.02 kuruşuda istiyorlar.Aklınızda bulunsun.
  Mutlaka varır varmaz yada Türkiyeden şehir haritalarını temin edin haritasız olmaz.Sarptan Batum gümrüğünde Batum şehir haritasını ücretsiz veriyorlar.
 Şimdiden herkese iyi geziler dilerim.Ben Ayder yaylasına gidiyorum.