10 Ekim 2016 Pazartesi

16 Aralık 2014 Salı

EFSANE ÜLKE NEPAL         19 MART 2014

KATHMANDU:1.  BÖLÜM

İstanbul’dan Dubai’ye giden uçağımız nerdeyse boştu.Dubai’den katmandu’ya olan uçak ise tıka basa doluydu.Dışardan çok fazla işçi gelip gidiyor.İnşaat işi için.Havaalanı işçiler ile doluydu.
  3,5 saatlik güzel bir yolculukla 20:00 de Kathmandu’ya indim.Burasıda Dubai’den 1,5 saat ileri toplam 3,5 saat Türkiye-den ileri.
  2 form doldurup vizeyi halledip( 15 günlük 25 $ ),( 1 $-- 95 INR )
dışarı çıktım.Thamel’e 700 INR istiyorlar biraz zorlayıp 300 ‘ e
Thamel’e geldim.Eh gece 21:30 pek araştırma yapamayıp ilk otele İmpala Garden otelle 7 $ ‘a anlaştım.2 gündür taşıdığım ton balıkları ve kuruyemişleri löpletme zamanı.Gece çok yağmur ve fırtına vardı.Ama sabah güzel güneşli bir hava beni sokaklara attı.
  Güzel bir cafede kek-kruvasan ve çayla ( 230 rupi ) güne başladım.Ardından Swayambunath tapınağına rikşayla gittim.(200rupi)Rikşanın bıraktığı yerden tapınak 30 dk. yürüme mesafesinde.Tepede olduğu için motorlu rikşayla gidilebilir.Rikşanın bıraktığı yerden 2 küçük tapınak     var.Swayambunath ‘ta fazla maymun yoktu.Güzel bir tapınak arka tarafındaki havuzdaki bir tasa para atabilmek eğlence haline dönüşmüş.Tabiiki bende denedim ama nafile çok para atmak lazım.Ordan geriye yürüyüp taksiye binip ver elini Boudhanath tapınağı en güzeli bumuydu bilmem ama bir hayli uzaktaydı.Giriş 200 rupi.Ordan Pashupanath tapınağı hindu tapınağı.Giriş 1000 rupi.Önce içeri girdim polis gelip bilet deyince vazgeçtim zaten kapıdan gördüm 10 $ vermiyelim.Arkasında Kamasutra tapınağı var. Birde yanda bir tapınak daha varki burda kendimi buldum.Yaşlıların kaldığı kimsenin olmadığı bir yer bir ben vardım huzur buldum.Yaşlı kadınlar tasa kusuyordı ve onları bir yere taşıyorlardı anlamadım.
  Ama huzurlu bir yerdi.Kusmaya takılmayın.
  2 tapınak ve geri dönüş taksi 1000 rupi.
  Bu arada hem rikşa hem taksiler çok fiyat çekiyor.Rikşa 500 mt 200 rupi ,taksi 3-5 km 700 rupi istiyor.Yani ne ulaşım nede yemek hiçte ucuz değil en azından beklenildiği kadar.
  Thamelden Dumbar Squach rikşa ile gittim.Giriş 750 rupi.Ana girişin sağı solundan girilmiyor.Tam tersi arka tarafındaki sokaklardan bedava giriliyor.Araçla gelirseniz arka tarafına götürmesini söyleyin.Aşırı kalabalıktı bir sürü araç girmiş.Bütün büyüsü bozulmuş.Yarın 08:00 de gitcem.Dönüşte 15 dk. Thamele vardım.Biraz dinlenip North field ‘de Fajita yemeğe gittim.Gerçekten hem görüntü hem tad güzeldi.Yanında etli çorba ve bira 1400 rupi tuttu.Bu gezide yediğim en pahalı yemek oldu.
  Nepal’ de 60 grup 70 dil konuşuyormuş.
  İyi bir kahvaltıdan sonra Dumbar meydanına gittim.1 saat gezdim siz siz olun sabah 8 de orda olun.Bir taksiyle anlaşıp Patan ve Bakhtapura gittim.Taksi 1 er saat bekleyip Dumbara getircekti.1250 rupiye.
  Patan giriş 500 rupi.1 saat yeterli.Ardından Bakhtapura  gittim.Burası bir hayli uzak giriş 1500 rupi.Çok pahalı 15 $
Burada daha çok şehri geziyorsunuz alışveriş yerleri. Hükümet turist buraya kadar gelmiş nasılsa geri dönmez diye kazığı çakmış.Bu arada bizim taksiyle sorun çıktı.Şoför ben seni beklemem döncem deyip para istedi. Bunu tapınak içindeki karolaka götürdüm.Polise durumu anlattım.Haklısın ama burası uzak ve yakıt pahalı dedi.Adam 2500 rupi istedi sonunda 1500 verip hallettim.Burayı 1 saat gezip Dumbara döndüm.16:00’da Kumar pencereye çıkıyor.Şu hapsolan küçük kız.Bir bakıp içeri girdi fotoğraf çekmek kesinlikle yasak .Zaten 2 kişi takipte.Çeken olursa kapılar otomatik kapanıp yukardan su boca ediliyor.Şaka şaka genede siz şansınızı zorlamayın.2-3 saat dolaşıp Chitwana otobüs biletimi aldım.500 rupi.
 Kathmandu için kahvaltı 2.5 $-akşam yemeği 4 $-yatak 7 $
  Yanınıza çok az şey alın burda herşey var çantanız 7-8 kg geçmesin

Yarın 07:00 de otobüsüm Chitwana kalkıyor.