27 Ekim 2016 Perşembe

PORTEKİZ ---LİZBON :  27 MAYIS 2015
1.   GÜN:
      Portekiz ‘ e yolculuğumuz  11:45 te Atatürk havaalanından kalkan THY uçağıyla     4 saat 10 dk’lik bir yolculuktan sonra  Lizbon havaalanında sona erdi. Bu arada THY’ nın yemekleri  lezizdi.İndikten sonra bir koridordan 300-400 mt yürüyüp Turist İnformationdan şehir haritamızı alıp dışarı çıktık.Metro grevde olduğu için Aurebus otobüsüyle gitmek için havaalanı önündeki durağın yanından biletlerimizi alıp ( kişibaşı 3.5 euro—4-10 yaş arası        2 euro ) Rossie meydanına geldik.
Tabii öncelikle otel arama telaşı başladı.Hostel fiyatları Rossie civarında 3 kişi  70 eurodan başlıyor ve hepsi dolu.Barrie Alto’ya yürüyüp  4 gece 110 euroya  4 yataklı geniş bir oda bulduk.Hostal Centro .Hostellar pahalı ve genelde kötü .Şehre girerken burasını  Gürcistan’a benzettim.Gece çıkıp sahile yürüdük meydan karanlık ve kalabalık değildi.Rossiedeki metrodan çıkınca soldaki lokantada balık çorbası içtik.İçinde balık ve karides parçaları vardı.Yanında elma tatlısıyla 3.5 euro ödedik.

2.   GÜN:
    Burda market çok .Sabah kalkınca marketten bir şeyler alıp ilk kahvaltımızı hostelda yaptık.Markette fırından çıkmış sıcak ekmek,kek v.s mevcut.Kahvaltı  15 euro tuttu.14:00 de çıkıp sahile indik.sahildeki Terreiro do paço metro istasyonunun alt katındaki makinalardan  günlük kart aldım.3 kişi 19.5 euro kartlar ilk bastığında saat başlıyor.
Yürüyerek karşıdaki Se De Lizboa kilisesine gittik.İlginç heykeller vardı görülmeye değer.Ordan yanındaki yan yoldan yürüyerek yukardaki  kaleye çıktık.Giriş ücreti yüksek olunca girmeyip cafede bir şeyler atıştırıp şu meşhur sarı tramvaya binip bütün şehri 1 saatte gezdik.Kaleye çıkarken 2 alandan şehir seyredilebiliyor.Burdaki cafelerde oturup bir şeyler yenilip içilebilir.
Kalenin yanındaki dondurmacıda  1 top dondurma 2 euro.Bu dondurmaya pahalı demiştik ancak Portekiz ve ispanya gezim boyunca  1 top dondurma  2.2—2.6 euro arası değişiyor.Rossiden sahile  7 sokak  iniyor.Bir sürü pastane var ve cok fazla kek türü şeyler satılıyor ancak çok şekerli  ben sevmedim ki Türkiyede bu türlü şeyleri çok tüketmeme rağmen.Turuncu kule gibi olan kurabiye berbat ve pahalı.Rossiedeki metrodan cıkınca soldaki lokantaya gelip  Beef steak our style adında Portekiz usulü leziz bifteğin üzerine yoğurtlu yumurta vardı.8 euro.Ve birde kalamar oda çok taze ve bizdeki gibi kıtır değildi. 7 euro.Soft içeçekler  1 euro tıka basa doyup 22:00 de otele vardık Burda gece hayatı 22: 00 gibi bitiyor.

3.GÜN:
Sabah iyi bir kahvaltıdan sonra Beleme gitmek için Rossie meydana inip 15 nolu tramvaya binip 30 dk da Torre De Belem durağında inip kıyıya yürüyüp üst geçitten geçip Belem kalesine varıyoruz.Uzun bir sıra var .Siz sıranın sağından devam edip gişenin sağındaki merdivenden yukarı çıkın.Bedava ve yukarısı güzel.Bilet sırası kalenin içine girmek için giriş    6 euro küçük bir oda var beş para etmez.Bizim 12 euro çöpe gitti.12 yaş altı ücretsiz.12—18 yaş arası 2 euro.
Ordan Kaşifler Anıtına yürüyoruz.Fotoğraflarımızı çekip şehri yukardan görmek için asansörle yukarı çıkıyoruz.4 euro.Manzara eh işte olmasada olur.Oradan MOSTEIRO DOS JEPONIMOS manastırınıda görüp yandaki mavi tenteli  Belem Pastanesine giriyoruz.İçerisi mavi desenli fayanslarla kaplı.İmalathane önü cam olduğundan içersi seyredilebiliyor.Tuvalet deki resimler bile görmeye değer ve ülkedeki ilk sensörlü çeşmeler burada.Gelelim yediklerimize nefis çukulatalı pasta 1.35 euro,meşhur nefis Nata 1.05 euro  tarcınla sıcak sıcak yeniyor.Ancak başka yerde yenmez ve bica 0.75 euro .Fiyatlarda tatlarda harika adının hakkını veriyor.Hemen önündeki otobüse binip 30 dk da Rossie ye vardık .Burdanda 728 nolu otobüsle Vasco Da Gama ya  gidiyoruz.Burası uzun güzel bir park ve  deniz kenarında bir teleferik var .Uzaktan 25 Nisan  köprüsü görünüyor.Yakında Vasco Da Gama alışveriş merkezi var.Etrafı turlayıp tekrardan 728 nolu otobüsle Rossie ye döndük.Gene rossie metro çıkışındaki lokantadan bu sefer normal biftek yedik. 8 euro.Ve bu günüde bitirerek odamıza döndük.Yarın Sintra’ ya yolculuk.
4.gün:
SİNTRA
   Sabah Rossie metro istasyonunun 200 mt yukarısında starbuck  cafenin ordaki tren istasyonundan Sintraya bilet aldık 2.5 euro 3 kişi  7 euro Gişeden geçerken Elif son geçtiği için polis gelip bizi uyardı .Geçişiniz güvenli değil çoçuk ortada geçmeli diye.

Sintraya varıp biraz Sintranın içinde yürüyüp birkaç kek atıştırıp 434 nolu otobüsle Palace de Pera şatosuna  ormanda kıvrıla kıvrıla çıktık.Pera giriş 14 euro  4—18 yaş arası 12.5 euro.Ordan yürüyerek şatoya vardık.Tam tepede bir şato.Buraya çıkarken 3-4 tane daha şato var en ünlüsü Pera .
Yürüyerek şatoya çıktık.10 dk sürdü.Şato fena değildi.1 saat gezip ki birde utanç tablosunu dünyaya sergiliyorlar.Adamım biri masada bir kafatasını inceliyor olarak çizmişler.Çıkışta 434 nolu otobüsle gidiş dönüş 5 euro otobüsle Sintraya indik.Burda  403 nolu otobüsle 12 euro Cabo Da Roca ya gittik.Hani dünyanın sonu denilen yer. Avrupanın son noktası gerçekten güzel bir yer insanda bir boşluk hissi yaratıyor.
Burdaki turism informationdan sertifikamızi alıp isimlerimizide  yazdırdık.11 euro.Çok rüzgarlıydı fazla vakit geçiremedik.Zaten Sintra’ya giderken yanınıza kalın bir şeyler alın.403 nolu otobüsle 9 euroya Cascaise vardık Burası deniz kenarında bir kasaba sahili güzel .Fazla vaktimiz olmadığından biraz turalayıp metroyla 4 euro Lizbona vadık.Rossiedeki metrodan cıkıp 50 mt yürüyüp sola döndüğümüzdeki  lokantada bir tavuk çorbası içtik ki nefisti.1.2 euro.Kızımla gece Bairro Alto ve Alfama civarları Fado dinliyceğimiz bir yer aradık ancak bulamadık cumartesi  gecesi olmasına rağmen 23:00 te etraf sakindi.

Akşam çarşıda bi çiftin cebinden telefonlarını çalan bir çoçuğu yakalayıp telefonu alıp çifte verdim.Meğerse hırsızlar 3 kişiymiş yanımda kızım vardı ucuz yırttık.