11 Ekim 2016 Salı

DUBAİ-NEPAL 18 MART 2014

GEZİ GÜNLÜĞÜ:

00:30 da SAW’dan kalkan uçağımız (air arabia ) 3,5 saat sonra 04:00 te Dubai Sharjah havaalanına indi.Dubai bizden 2 saat ileride ki orda 06:00 idi.Aktarma yapacağım için 15:00 e kadar olan süreci Dubai’ye gitmeye kara verdim.Çıkışta yeşil pasaporta ne göz taraması nede vize gerekiyor, direk çıktım.Sharjah havaalanı Dubai’ye 45 dk taksiyle.Taksiler 80 AED isteyince ki 1 $=3,65 AED.Otobüsle Sharjah a ordan otobüs değiştirip Dubai Deire citye bindim.İlk otobüs paralıydı 5 AED ama diğeri kartlı ve kart 20 AED, 6 AED kart ücreti 14 te kontür.Deira city de indim Gold souka gitmek isteyince taksiye bindim.20 AED tuttu ancak gold souk altıncılar çarşısı hiç girmeden metroya binip Dubai Maal a gittim.Ankamall ın yarısı kadar bir yer fena değil.Üst katta yemek bölümünde Sugoi Çin lokantasında birşeyler atıştırıp biraz dolanıp Burj el arap oteline gitmek için taksiye bindim.Eh Dubaiye geldiğimiz nerden belli olcak.Hani şu yelken otel 7 yıldızlı.Neyse bir fot çekip ordanda taksiyle havaalanına döndüm.Bu arada taksi 195 AED tuttu.Bilesiniz şöför Bangladeşli Şeyhin taksi firmasında çalışıyor ve Şeyhe ait 4000 taksi varmış.

Bütün ulaşım araçlarına bindim vaktim yollarda geçti.Valla hiç abartıldığı gibi bir yer çıkmadı karşıma ama he geldik mi geldik eh gezdik mi biraz gezdik ve 70 $ da anca bu kadar olur.
  Otobüslerde önler bayanlara ait çok dikkat edin.Metroda ilk vagon gold vagon sonraki kadınlar ve çocuklara sonrakide engellilere ait 4. Vagondan başlayın.Metroyla bütün bir Dubaiyi gezebilirsiniz.Çok kısa mesafelerde taksiye binebilirsiniz açılış 3 AED km: 1.75 aed benzin 1 tl.
Havaalanından taksiyle dubai havaalanına gelip ordan metroyla devam etmek en akıllıcası.Dönüştede aynı yol takip edilir.Metroları ve otobüs durakları görülmeye değer.Nehirdeki yerel teknelerde ilginçti.

Başkamı e yeter daha tatil yeni başlıyor Dubai’den şimdilik bu kadar dönüşte tekrar uğrucaz. 18.03.2014
   İstanbul’dan Dubaiye kalkan uçağımız nerdeyse boştu Dubai’den Kathmandu’ya ise tıka basa doluydu.Dışarıdan çok fazla işçi gelip gidiyor.İnşaat işi için.Havaalanı işçiler ile doluydu.
  3.5 saatlik güzel bir yolculukla 20:00 da Kathmandu’ya indik.Burasıda Dubaiye 1.5 saat ileri toplam 3.5 saat Türkiye’den ileri.
   2 form doldurup vizeyi halledip ( 15 günlük 25 $ ) ( 1 $= 95 INR ) dışarı çıktım.Thamele nasıl gitcem 700 INR çekiyolar.Biraz zorlayıp 300 ‘e Thamele geldim.Eh gece 21:30 nerdeyse pek araştırma yapamayıp ilk hostele İmpala Garden hotele 7 $ a anlaştım.Şimdi soyunup yemek yeme zamanı 2 gündür taşıdığım ton balıkları ve kuruyemişleri löpletle zamanı.Sonrada dışarda bir tur atarız.Bana verdiği ilk izlenim olimpos sokaklarına benziyor.
  Gece çok yağmur ve fırtına vardı.Ama sabah güzel güneşli bir hava beni sokaklara attı.İyi bir yerde kek, kruvasa ve çayla (230 ınr) güne başladım.Tabii geç kalkınca öğlen oldu.Swayambunath tapınağına rikşayla 200 rupiye gittim.Onun bıraktığı küçük iki tapınak vardı onları gezip yanından yaklaşık 30 dk yürüyüp asıl tapınağa vardım.Yani oraya rikşa değil arkadan taksi ile anca gidilir.

Maymun tapınağında çok maymun olmasada 20-30 tane vardı.Güzel bir yerdi.Havuzdaki bir tasa para atabilmek eğlence haline dönüşmüş bizde denedik ama nafile daha çokkkk para harcamamız lazım.Ordan geriye bir hayli yürüyüp taksiye binip ver elini Boudhanath tapınağına en güzeli bu muydu bilmem ama bir hayli uzaktaydı giriş 200 rupi .Ordan Pashupatinath tapınağına giriş 1000 rupi hint tapınağı .Önce içeri girdim sonra polis bilet almamı söyleyince vazgeçtim.10 $ harcamayalım ucundan gördüm burda ölüler yakılıyor.zaten Varanaside çok görcem.Arkasındada Kamasutra tapınağı var onuda kapıdan gördüm.Ancak bir başka tapınak vardı ki orda kendimi buldum.Yaşlıların kaldığı kimsenin olmadığı bir yer.Bir ben vardım kafamın dinlendiği yer orası oldu.Yaşlı kadınlar tasa kusup onları bir yere taşıyorlardı anlamadım.Burda ölümü bekliyorlardı belki o yüzden huzurlu bir yerdi.Taksiyle Thamele döndüm.1000 rupi.Bu arada hem rikşa hem taksiler çok fiyat çekiyor.Rikşa 500 mt 200 rupi,, taksi 3-5 km 700 rupiden açıyor.Yani ne ulaşım nede yemek ucuz değil en azından beklenildiği kadar.

Thamelden Dumbara rikşa ile ( 200 rupı ) gittim.Giriş 750 rupi Girişin sğ ve solundan girilmiyor tam tersi arka sokaklardan bedava giriliyor.Araçla gelirseniz arka tarafına götürmesini söyleyin.Aşırı kalabalıktı bir sürü araç bütün büyüsü bozulmuş yarın 08:00 de gitcem.Dönüşte 15 dk Thamele vardım.Biraz dinlenip The North fielde Fajita yemeye gittim.Fajita 500 rupı.Gerçekten hem tadı hem görüntü güzeldi.Birde etli çorba 200 rupı, oda çok güzeldi.Bir bira 400 rupi hesap % 10 servis,% 13 tav ile 1360 rupi tuttu.270 rupi eklemişler bu gezide yediğim en pahalı yemek olcak sanırım.Sabah 07 de kalkcam iyi geceler.
Nepalde 60 grup 70 dil konuşuluyor.
  İyi bir kahvaltıdan sonra Dumbar meydanına gittim.1 saat gezdim, siz siz olun 08 ‘de orda olun.Neyse sonra bir taksiyle anlaşıp Patan ve Bakhtapura gittim.Patan güzel giriş 500 rupi 1 saat yeterli sonra Bhakhtapura geçtim giriş 1500 rupi çok pahalı 15 $  ve hayal kırıklığı Patandaki kadar tapınak var ve burda daha çok şehri geziyorsunuz alışveriş yerleri.Hükümet turist buraya kadar gelmiş nasılsa girmeden dönmez diye kazığı çakmış.Gelmesenizde olur.Bu arada bizim taksiciyle sorun çıktı.Adam ben seni beklemem döncem deyip parayı istedi.Bunu karakola götürdüm Polise durumu anlatınca haklısın ama yakıt pahalı ve burası uzak dedi.1250 ye anlaşmıştık 1500 verdim.Polis halletti.1 saat bekleyip beni geri götürdü.Çünkü hepsini deftere yazmıştım.Siz siz olun İngilizce yeterli değilse bu tür anlaşmaları bir yere yazıp o kişiye onaylatın ki polisi inandırabilesiniz.Dönüşte Dumbar meydanında 1 saat vakit geçirdim.Kumarın çıkışını bekledim.16:00—16:20 arası çıkıyor orada 1 dk bekleyip içeri giriyor.16:00 dan önce orda olun.Resim çekmek kesinlikle yasak 8-10 yaşlarında bir kız pencereden bakıyor.
Zaten 2 kişi kontrol ediyor resim çeken olursa kapılar otomatik kapanıp yukardan su boca ediliyor.Şaka şaka genede siz şansınızı zorlamayın .2-3 saat ara sokaklarda dolaşıp Chitwan biletini aldım.500 rupi.Biraz dinlenip bu geceyi sonlandırdım.Chitwan sabah 07:00 da otobüs 5 saatte gidiyormuş.Umarım otobüs iyi çıkar.Kathmandu için kahvaltı 2.5 $--akşam yemeği 4 $ --yatak 7 $ günlük ulaşım ve müze de 60 $ .Yanınıza hiçbirşey getirmeyin 2 tşört-2 pantolon-şort –havlu-çorap-çamaşır belki uyku tulumu o kadar yeterli.Burda herşey mevcut.
3.GÜN CHİTHWAN’A YOLCULUK:
Sabah 06:00 da kalktım.Taksiyle Kathpath’a otobüslerin kalktığı gara gittim.Thameli ön girişine yakın.07:00 otobüs kalktı 2 mola verdik.Rahat bi yolculukla 6 saat sonra Chithwana vardık.Burası milli parkın önünde küçük bir köy.Köyün biraz dışında otobüslerin durduğu bir park yeri var.Oteller kendi araçlarını gönderiyor ordan bir yer beğenip arabasına atlayın.Oteller bölgesine gelmiş olursunuz ben 3-5 yer dolaşıp beğenmedim sonunda Rhinoland otele yürüyerek geldim.Sahibi Raj Tripadvisore üye 56 yorum almış.İyi bir oda seçtim.Ucuz ve yemekleri güzel bir yer.Geceliği 400 rupi.Ancak burda ormanda yalnız hareket etmek mantıklı değil.Paket tur aldım.
Toplam:65 $-- 10 $ fazla aldı ama neyse.
2 gece konaklama   800=4 $
Fil gezisi                          15 $
Pokhara bileti                    6$
Gece halk dansı                1 $    =  52-53 $ tutuyor
Birde ilk kez yöresel yemekler yiyip çok merak ettiğim lassiyide doyasıya içtim.Yollarda her yerde lassi var ama midem bozulur diye içmiyorum.Nepali tea karabiberli şekerli süt lezzetli
16:00 gibi yürüyüşe çıktık.Bir sürü fil,gergedan timsah,geyik gördüm.18:00 gibi köye dönüp 1 saat takıldım.Yollarda seferden gelen bir sürü filler var.Küçük bir temastada bulunduk şimdilik.Akşam yemeğinden sonra halk dansları gösterisine gittik.Köyün girişindeki lokantanın arkasındaki kültür evinde.Yollar zifiri karanlık.Kaldığınız yeri iyi belleyin ve fener alın yanınıza.22:00 gibi cibinlikli yatağımda uykuya daldım.06:30 da uyandım.İyi bir kahvaltıdan sonra fil safarisine gitcez.((Park köyün girişinin 100 mt ilersinde.Elektrikli tellerle örülü ve gece elektrik veriliyormuş dışardan hayvan girmesin diye.Burda elektrikler akşam 22:00 den önce gelmez.Yani akşamları karanlık ama otelde jeneratör var azda olsa elektrik var.))

Fil gezisi için köyün içinden 2 ayrı yerden bilet alıp yaklaşık 5 km dışarı gittik.Fil gezi alanı 2 saatlik harika gezimizde 3 ringo,yani gergedan,bir sürü geyik,ağacın tepesinde harika bir tavus kuşu gördük.1 çinli,2 nepalli üniversite öğrencisiyle muhabbet dolu 2 saat hemen geçti. Bizim filin ismi Silkali 25 yaşında.---He Filinde önüne binin.-----Birbirimizin adreslerini alıp ayrıldık.Beni rehberim otele bırakacaktı köyün dışında jeepten inip köye yürüyüp yani chitwana  gidip bi bisiklet kiraladım.2 saat nefis geçti.Nehrin karşısındaki bir köye gittim.Yıkanan eğlenen yüzen çocuklar vardı.Biri beni evine davet etti.Kaçırırmıyım. Babası terzi bir ayağı kesik Dükkan ve eve 60 tl kira veriyormuş.Zaten 2 odalı bir ev 3 çocuk var onla bi 30 dk sohbetten sonra ver elini diğer köyler.Çok eğlendim çocuklar kadınlar hepsiyle konuşmaya çalıştım.Pirinç ekim zamanıydı herkes tarladaydı.Fotoğraflar harika çıkar umarım.Saat 13:00 te otele dönüp Aşik’in harika yemeklerini yedim.Bir duş alıp bunları karalıyorum.Ayrıntıları atlamamak için.Chithwanda yapılması gereken şey bisiklet kiralayıp 3-4 saat dolaşmak ancak şu günde bile dışarısı bayağı sıcak.

1 nisanda sonra buraya gelinmez valla pişersiniz.
Biraz uyumuşum 15:00 te kano gezimiz vardı uyandırdılar hızlıca kanoya gittik.Benden başka kimse yoktu kanoda bir ben bi rehber.Öyle rahatlatıcıdı ki bir daha yapmak istedim ama vakit yoktu.3-4 timsah ve bir sürü harika kuş vardı.Rehberim Kalan kitaptan bütün gördüğümüz kuşlar hakkında bilgi verdi.Bunuda çok beğendim.Ancak kano gezisinin sabah 07:00 de yapılması lazım o saatte nehre gelen büyük hayvanlar gergedan tiger vs. görülebilir.Çok fazla ayak izleri vardı. Ama 15:00 te uyuyorlardı.Ordan 1 km yürüyerek otele geldim.Dışarı çıkıp 1 saat gezdim.Yağmur fırtına kendimi otele zor attım.Tabii ki de ıslandım bakalım nasıl kurucaksa.Bu gece menüde özel bi yemek varmış bakalım iyimi. Yarın Pokhara .Birde burda yıkanan fillerle oyun vardı şansıma 1-2 hafta önce bir bakıcı fili yıkarken kazayla ölmüş.Artık yasaklamışlar.Yani filin hortumunda resim çektirenler çok özel olcak.Çok istediğim bu aktiviteyi yapamadım.Bisiklet günlüğü 150 rupi

5.GÜN :
Sabah kahvaltısından sonra 09:20 de otobüsümüz Pokharaya yola çıktık.Çinli turistler çok.3 ayrı kamyon devrilmiş.2 kez mola verdik WC’ ler gerçekten çok temiz.Nepal güvenilir ve temiz bir ülke.Sabah kalktığımda müthiş ishal olmuşum.Hemen bir reflor patlattım öyle etkili olmuş ki yol boyunca hiç sorun yaşamadım.Yanınızda 2 reflor almayı unutmayın.Dünkü yediğim bufola eti yada kuru kayısılar yapmış olabilir.Saat:13:00 Pokharaya 60 km kaldı.15:00 te vardık.

Raj burdan bir otele benim ismimi vermiş inince karşılayıp otele götürdü.15 $ dan başlayan pazarlık 8 $ a indi.((Harvest moon guesthouse 7 $ kahvaltı dahil 8 $)).Otel çok güzel.İndirimin nedeni beni trekking vs aktiviteler yapcak sanmış.Yapmayacağımı söyleyince pişman oldu.Neyse hemen eşyaları bırakıp caddeye indim.Otobüse binip 15 rupi Dewil falle gitcektim ama otobüs bir köşede indirip diğer minübüse bindirdi.Bır 15 rupı de ona verdim.Geldik Dewil falle dandik bir yer.Yol kenarında giriş 30 rupi.Ordan çıkıp yoldan yukarı doğru 500 mt yürüyüp orda sağa toprak bir yol çıkıyor.Görülür.
Ordan bir toprak yoldan yada yanda taş merdivenlerden yukarıya  ort. 40 dk yürüyünce tepedeki tapınağa çıkılıyor.Tapınak 17:30 da kapanıyor.Giriş ücretsiz.Orayı gezip arkadaki patika yoldan aşağı iniliyor.Ben kan ter içinde yukarı ulaştım..Ancak oldukça zevkliydi.Orcun adında bir çocukla evi tapınağın yanındaymış muhabbet ede ede bir çırpıda yukarı vardık.Aşağıda kayıklar var.Kayık başı 300 rupi kaç kişi olursa bölünüyor.Bu arada nerdeyse 19:00 oldu. Bi Nepal masalo dosa ve sprite ile günü sonlandırdım.Yemek güzeldi.Akşam 22:00 ye kadar caddeyi turladıktan sonra otelime geldim.Şunları yazıp artık yatayım.Yarın yoğun bir gün beni bekliyor.06:30 da uyandım.Şu an 09:00 hava bayağı soğuk dışarda kapalı bir hava ,bugün keşke hep yatsam ama vaktim yok.Burdada yapcak bir şey yok.Bu fewa gölü bizim abant gölü gibi bir göl.Pokhara ilk sabahımda  bana kapalı bir havayla merhaba dedi ve gene elektrik yok Nepalde elektriğin geldiği anı yakalamak şans.Gerçi odada ışık var prizde elektrik yok.Burda telefon ve fot. Mak. bataryalarını hep dolu tutmak gerekiyor.Off ya hiç kalkasım yok .Saat :10:00 sonunda kalktım.Nepal organikte 2 kek bir çaya 350 rupi ödeyince kendime geldim.Göl kenarında Dewil fala kadar yürüdüm 1 saat. Yolda bir düğün gördüm bahçeye hemen daldım.Bir süre izledim.Bahçedeydi aynı bizim düğünlere benziyordu yemekli köy düğünleri gibi.Yemekler ve ortada oyunlar.Sonrada yürüyerek geri döndüm.Biraz dinlendikten sonra kayıkla karşıdaki adadaki tapınağa geçtim.
Burda Leina adlı İngiliz kızla tanıştım.Yalnız 4 ay boyunca gezcekmiş.Hindistan ve Nepali bitirip Tayland,Kamboçya,Laos,Vietnam sonra ABD sonrada ev ,işten 4 aylığına ayrılmış dönünce aynı işe başlıcakmış.Hem iyi cesaret hemde harika bi gezi.Oradan ayrıldıktan sonra akşam yemeği için bir Nepal etli Thali  yedim 425 rupiye fena değildi.Be Happy res.bu tarz yemekleri tadacağınız en ucuz yer.Elektriklerde şimdi geldi 21:00 yarın 06:30 da Sonouli’ye yolculuk.Hindistan sınır kapısı.